Webinar: Nye regler om arbejdstidsregistrering – er du klar?

Den 14. maj 2024 kl. 10.00-11.00 inviterer vi til webinar om de nye regler for registrering af arbejdstid, så du er godt klædt på til at implementere den nye praksis i din virksomhed.

Event

-

Den 1. juli 2024 træder det nye direktiv om registrering af arbejdstid i kraft. Det betyder blandt andet, at der bliver indført et krav om, at arbejdsgivere skal indføre et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem, der gør det muligt at måle den daglige arbejdstid for den enkelte medarbejder.

Stort set alle lønmodtagere skal derfor fremover tidsregistrere deres arbejdstid. Men hvordan implementerer man som virksomhed det i praksis, så alle reglerne bliver overholdt? Og hvad skal man være særligt opmærksom på? Hvem kan være undtaget, og er der grupper af medarbejdere, der evt. kan registrere på forskellige måder?

Deltag i webinaret og bliv klogere på, hvad den nye lov om arbejdstidsregistrering kommer til at betyde for dig og din virksomhed. Til webinaret vil partner Michael Møller Nielsen og advokat Anna Lindencrone Lundin blandt andet fortælle om de nye regler for registrering af arbejdstid og rækkevidden af arbejdsgivers forpligtelser i forhold til registrering af den enkelte medarbejders arbejdstid.

På webinaret vil vi blandt andet komme ind på:

  • Baggrunden for lovforslaget
  • Kravet om tidsregistrering
  • Kravet til arbejdstidsregistreringssystemet
  • Hvilke medarbejdere kan være undtaget fra kravet om tidsregistrering?
  • Praktisk implementering
  • Regler om hviletid
  • Opdatering af kontrakter/politikker m.v.

Når du tilmelder dig webinaret, vil du få en bekræftelse med et link til et Teamsmøde. 

Webinaret henvender sig til alle, der er interesseret i at forstå, hvilke muligheder og udfordringer tidsregistrering medfører, og hvilke krav det stiller til arbejdsgivere i praksis. Indholdsmæssigt vil emnerne være fokuseret på arbejdsgivere.